Aktivní organizace: Praha

Blog Mojmír Mikuláše: 2.400,- Kč za rezidentní parkování v Praze ?

https://mojmirmikulas.blog.idnes.cz/

V minulých týdnech v médiích proběhly zmínky o záměru pražského Magistrátu zdvojnásobit cenu ročního rezidentního parkování z 1.200,- Kč na 2.400,- Kč, což je samo o sobě neobhajitelný nárůst za pouhou šanci zaparkovat.

Například v Praze 3 jdou koaliční zástupci Zelených, Pirátů, TOP 09 a STAN v Dopravní komisi se svým tradičním nepřátelstvím k automobilům a uživatelům aut ještě dále a navrhují zvýšení dokonce na trojnásobek současné ceny a to na 3.600,- Kč.

Nabízí se tedy hlavní otázka ... Co za tu zvýšenou cenu majitel automobilu a občan Prahy dostane?

A odpověď je smutná, nedostane NIC navíc.. Šance na zaparkování se mu vyšším výpalným nezvýší. Stále bude v městských částech více vydaných parkovacích oprávnění, než je reálných parkovacích míst. Stále budete večer objíždět okolí Vašeho domu a složitě hledat místo. Je to celé další forma „zdanění“ automobilistů.

ceny zps modra

Ty návrhy Dopravního výboru hl.m.Prahy nebo i podpůrných dopravních komisí jednotlivých městských částí mají více bodů, o kterých se ještě diskutuje.

Jasný je však záměr zvýšit cenu ročního parkovacího oprávnění pro rezidenty Prahy ze současných 1.200,- Kč na 2.400,- Kč pro jednu městskou část, tedy na dvojnásobek současné ceny. Variantně ponechat poplatek 1.200,- Kč, ale pouze pro vybranou malou oblast městské části, což se rovná také zdražení parkování. S takovým oprávněním pro malou oblast pak budete mít možnost zaparkovat v okolí svého domu, ale už třeba ne u školy Vašeho dítěte, u obchodu či doktora ve Vaší městské části.

Proti podobě návrhů a zdražení parkování byla spuštěna i petice:

https://www.petice.com/petice_proti_navyseni_cen_rezidentniho_parkovani_v_praze

 

zps mik a

Není pochyb o tom, že současná politická reprezentace hl.m Prahy, ale i mnohých městských částí v Praze považuje automobilisty ve městě takřka za nežádoucí škodnou. Mnozí z nich se ani netají tím, že jejich záměrem je v maximální míře otrávit a znechutit řidiče tak, aby se snad aut a jízdy autem vzdali. Pod heslem „zklidňování dopravy“ tak v Praze reálně mizí pruhy pro auta a nahrazují je pruhy pro cyklisty. V obytných částech po dopravních úpravách ubývá parkovacích míst. Reguluje se rychlost nejen v místech, kde to má opodstatnění, ale snaha je omezit rychlost pod 30km/h snad na každé ulici v Praze. Investují se miliony do cykloopatření, ale rozvoj páteřní dopravní infrastruktury stagnuje. Zdražení parkování je tedy jen dalším krokem, který má negativně zasáhnout motoristy.

O vyšší ceně za rezidentní parkování by se dalo hovořit v případě, že by počet parkovacích míst odpovídal počtu aut a místo k zaparkování by bylo konkrétní a garantované. Tak tomu však není a počet vydaných oprávnění znatelně překračuje počet parkovacích míst. A platit vícetisícové částky pouze za vyšší šanci, že zaparkuji v okolí svého bydliště, je těžko obhajitelné.

EDIT 2.7.2021
Objevily se názory pár jedinců, že snad mé informace o záměru zdražit parkování nemusí být pravdivé, proto přikládám ještě PrtSc ze zápisu Výboru pro dopravu ZHMP:

zvýšení ceny

Zdroj: https://mojmirmikulas.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=772579

Kalendář